Общи условия (2)
Общи условия на туроператора и интернет сайта по отношение на клиентите, посетители и потребители.
ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ОРГАНИЗИРАНО ПЪТУВАНЕ НА НЮ УЪРЛД 24 ООД:
1. Записване за пътуване
Записването е възможно по телефон, факс, интернет, чрез турагенти в страната или директно в офиса на ТУРОПЕРАТОРА. Резервацията се счита за валидна след сключване на Договора за организирано пътуване и внасянето на депозит.
2. Цени и плащане
2.1. Плащането се извършва в лева по фиксинга на БНБ в деня на плащане по банков път по сметка при ПЪРВА ИНВЕСТИЦИОННА БАНКА:.IBAN: BG28FINV91501015726489
2.2. Ако не е упоменато друго, размерът на депозита е 30% от общата цена на пътуването. КЛИЕНТЪТ внася депозита в момента на подписване на този договор или до 24 часа от неговото подписване.
2.3. Окончателното плащане на останалите 70% се извършва не по-късно от 30дни преди датата на пътуване, ако не е упоменато друго.
3. Права и задължения на страните:
3.1. ТУРОПЕРАТОРЪТ се задължава:
3.1.1. Да предостави на КЛИЕНТА подробна информация за организираното пътуване, услугите и цената, описани в Договора за организирано пътуване.
3.1.2. Да предостави в съответствие с условията на този Договор туристическите услуги, заплатени от КЛИЕНТА.
3.1.3. Да предложи и или да се увери, че е налице задължителна застраховка на КЛИЕНТА “Медицински разходи при болест и злополука” за пътуващите извън страната, като предостави оригиналната застрахователна полица на КЛИЕНТА най-късно в деня на отпътуване. Застраховката покрива медицински разходи вследствие на злополука или акутно заболяване, транспортиране, репатриране.
3.1.4. По искане на КЛИЕНТА да го застрахова и от други рискове по време на пътуването срещу допълнително заплащане.
3.2. ТУРОПЕРАТОРЪТ има сключен застрахователен договор по чл. 42 от ЗТ за задължителна застраховка “Отговорност на туроператора” със ЗКПД “БУЛСТРАД” АД,София, ул.“Позитано”№5, при условията на Застрахователна полица №3405130520000001/10.01.2012 – 09.01.2014 - г. Копие от сертификата за сключения договор се предоставя на КЛИЕНТА преди началото на пътуването.
3.3. ТУРОПЕРАТОРЪТ има право да се откаже от изпълнение на договора, без да носи никаква отговорност, ако КЛИЕНТЪТ не извърши плащане в определените срокове. Фактът на извършеното плащане се удостоверява с надлежно оформен документ (фактура). Ако КЛИЕНТЪТ е внесъл депозит, но не е извършил в установените срокове плащания до пълния обем на общата цена на пътуването, депозитът не се възстановява и пътуването се счита за анулирано по вина на КЛИЕНТА.
3.4. ТУРОПЕРАТОРЪТ има право да промени договорената обща цена на пътуването:
3.4.1. При промени на транспортните разходи, в т.ч. цените на горивата, изменение на размера на таксите, свързани с пътуването, промяна на валутните курсове към българския лев с повече от 5%, възникнали след подписване на договора, но не по-късно от 20 дни преди пътуването.
3.4.2. Редът и начинът за преизчисляване на цената по т. 3.4.1. са: цената се увеличава единствено с реалното увеличение на компонента, повлиял върху изменението на цената.
3.4.3. ТУРОПЕРАТОРЪТ се задължава да информира в писмена форма КЛИЕНТА за промяната в общата цена в срок от 3 дни след възникване на обстоятелствата по т. 3.4.1.
3.4.4. КЛИНЕТЪТ има право да приеме промяната в общата цена в срок от 3 дни след като бъде информиран за нея, чрез заплащане на дължимата сума.
3.4.5. В случай, че КЛИЕНТЪТ не приеме промените, ТУРОПЕРАТОРЪТ му предлага друго пътуване на същата, по-ниска или по-висока цена със съответно прихващане, връщане на разликата, или доплащане.
3.4.6. Ако КЛИЕНТЪТ не приеме предложението, той може да се откаже от договора, без да дължи неустойки или обезщетение. В този случай ТУРОПЕРАТОРЪТ възстановява на КЛИЕНТА цялата платена по договора сума в срок от 7 дни от датата на получаване на уведомлението за отказ от страна на КЛИЕНТА.
3.4.7. КЛИЕНТЪТ се задължава да информира ТУРОПЕРАТОРА в писмена форма за решението си относно направените промени в срок от 3 дни след получаване на уведомлението.
3.4.8. Замяна на хотел, заведение за хранене, развлечение или транспортно средство с други от същата или по-висока категория не се счита за промяна по договора.
3.5. КЛИЕНТЪТ се задължава:
3.5.1. При пътуване извън България да си осигури необходимите лични документи (редовен задграничен паспорт, пълномощни и др.), оформени в съответствие със законите на посещаваната страна и на Република България.
3.5.2. Ако КЛИЕНТЪТ е лице, което няма навършени 18 години, и който ще пътува в чужбина със собствен задграничен паспорт, той трябва да предостави нотариално заверена декларация от двамата родители, че са съгласни със заминаването му в посочената страна на посочената дата (ако непълнолетният пътува заедно с един от родителите си, необходимо е той да притежава нотариално съгласие от другия родител). В случай, че това не е изпълнено и или поради неправилно оформена декларация, КЛИЕНТЪТ не е допуснат да премине границата на Република България, ТУРОПЕРАТОРЪТ не забавя провеждането на програмата за останалата част от групата и не дължи неустойки на КЛИЕНТА за непроведеното пътуване.
3.5.3. Да заплати в пълен обем и в установените в Договора срокове, стойността на туристическите услуги.
3.5.4. Да спазва законите на страната, в която пътува, както и да напусне държавата на екскурзията/почивката, съгласно договора, заедно с туристическата група, към която е включен или индивидуално (при индивидуално пътуване). Всички останали действия на КЛИЕНТА са нарушения на законите на съответната държава, като произтичащите от това последствия са за негова сметка. В такива случаи ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за разходите и или формалностите, свързани с връщането на КЛИЕНТА в България.
3.5.5. При инциденти и нанесени щети на хотели, превозни средства и на трети лица от страна на КЛИЕНТА, той е длъжен да възстанови на място нанесените и установени щети.
3.5.6. КЛИЕНТЪТ, който възнамерява да извърши пътуване и престой в страни с повишен риск от инфекциозни заболявания, е длъжен за собствена сметка да премине съответна профилактика, съгласно международните медицински изисквания.
3.5.7. Ако КЛИЕНТЪТ пътува за чужбина със собствено превозно средства, е длъжен да си осигури необходимите пълномощни (в случай, че такива са необходими), застраховки и други документи за превозното средство.
3.5.8. Ако по време на своя престой в чужбина КЛИЕНТЪТ изгуби личните си документи, той е длъжен да уведоми за това най-близкото Посолство на Република България. В този случай ТУРОПЕРАТОРЪТ би могъл да окаже помощ и съдействие, но всички свързани с това събитие разходи са изцяло за сметка на КЛИЕНТА.
3.5.9. При непроведено пътуване да върне копието на сертификата, посочен в т. 3.2.
3.6. КЛИЕНТЪТ има право:
3.6.1. В срок не по-късно от 20дни преди датата на пътуването да прехвърли правата и задълженията си по Договора на трето лице, като се задължава да заплати на ТУРОПЕРАТОРAвсички дължими суми, свързани с тази промяна. В този случай КЛИЕНТЪТ е солидарно отговорен с третото лице пред ТУРОПЕРАТОРА за заплащане на общата цена на пътуването и за изпълнение на задълженията по Договора. Третото лице декларира върху договора, че приема прехвърлянето и изцяло е съгласно с условията на договора и приложенията към него, както и че е запознато с информацията за пътуването преди приемането на прехвърлянето.
4. Отговорност на страните:
4.1. ТУРОПЕРАТОРЪТ си запазва правото да отмени туристическото пътуване като информира за това писмено КЛИЕНТА в срок най-късно от 2 дни от възникване на основанието за отмяната в следните случаи:
4.1.1. Не е набран необходимия минимален брой участници.
4.1.2. При възникване на форсмажорни обстоятелства (военни действия, стачки, терористични актове, природни бедствия, епидемии и др.). В тези случаи ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за неизпълнението на договора като връща на КЛИЕНТА всички заплатени суми, без тази част от тях за извършените фактически разходи (платени застраховки, глоба за върнати билети,глоба за неустойка за хотел, визови такси и др.). Извършените фактически разходи се удостоверяват с надлежно оформени документи.
4.2. ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност пред КЛИЕНТА в случай на отменяне, забавяне или изменение на сроковете и условията на пътуването, които не зависят от ТУРОПЕРАТОРА, а именно:
4.2.1. Забавяне на самолетни полети по технически или метеорологични причини или промяна на часа на полета.
4.2.2. Непреодолима сила (природни бедствия, стачки и др.).
4.2.3. Анулиране или прекъсване на пътуването по лични обстоятелства на КЛИЕНТА.
4.2.4. Загуби или повреда на багаж по време на пътуването.
4.2.5. Отказ на упълномощените органи да издадат виза на КЛИЕНТА.
4.2.6. Недопускане от страна на митнически и граничните служби КЛИЕНТЪТ да излезе извън пределита на Република България или да влезе в страната на пътуването поради липса на надлежно оформени документи или други причини.
4.3. ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност по неизпълнение или неточно изпълнение на договора и не дължи неустойки, ако причините за това се дължат на:
4.3.1. КЛИЕНТА, в т.ч. неявяване от негова страна на определено за отпътуване място и време.
4.3.2. Действия на трето лице, несвързано с изпълнението на договора, които не могат да се предвидят или избегнат.
4.3.3. Непреодолима сила или събитие, което не може да бъде предвидено или избегнато от страна на ТУРОПЕРАТОРА и неговите контрагенти при добросъвестно изпълнение на задълженията им.
4.4. Отговорността на ТУРОПЕРАТОРА във всички случаи на неточно или непълно изпълнение на програмата на пътуване не може да превишава общата цена на пакета.
5. В случай на отказ от пътуването и прекратяване на договора от страна на КЛИЕНТА, той се задължава да заплати на ТУРОПЕРАТОРА неустойка, както следва:
Анулация |
Срок |
Размер неустойка, % |
При отказ в срок |
Датата на твърда резервация |
0 |
При отказ в срок |
След датата на твърда резервация и не по-късно от 60 дни преди пътуването |
30% |
При отказ в срок |
от 59 до 30 дни |
50% |
При отказ в срок |
от 29 до 0 дни (no show) |
100% |
6. Спорове и рекламации:
6.1. В случай, че по време на пътуването се установят факти на неизпълнение или неточно изпълнение на настоящия Договор, КЛИЕНТЪТ се задължава незабавно в писмена форма да уведоми доставчика на услугите и ТУРОПЕРАТОРА с оглед своевременно предприемане на мерки, които да удовлетворяват всички заинтересовани страни.
6.2. В случай, че претенциите на КЛИЕНТА, свързани с качеството на предоставената услуга, не могат да бъдат удовлетворени на място при предоставянето на услугата, КЛИЕНТЪТ има право да предяви надлежно оформена рекламация към ТУРОПЕРАТОРА.
6.3. В срок от 3 дни след крайната дата на пътуването, КЛИЕНТЪТ трябва да представи лично в офиса на ТУРОПЕРАТОРА рекламацията си в писмен вид, придружена от констативен протокол, подписан от КЛИЕНТА, ХОТЕЛА и представител на ТУРОПЕРАТОРА, посрещнал и или придружил КЛИЕНТА, оригинален екземпляр на Договора и платежен документ за заплатената услуга (фактура).
6.4. В случай, че ПОТРЕБИТЕЛЯТ не е предявил рекламацията си по описания начин, неговите претенции няма да се приемат и разгледат от страна на ТУРОПЕРАТОРА.
6.5. ТУРОПЕРАТОРЪТ се задължава в срок до 30 дни след получаване на рекламацията да даде своето писмено становище по нея на КЛИЕНТА.
7. Ред за изменения и прекратяване на Договора:
7.1. Настоящият Договор е изготвен в съответствие със Закона за туризма и българското законодателство.
7.2. Всички изменения и допълнения между страните в писмен вид се смятат за неразделна част от Договора.
7.3. Споразумение за изменение или уведомление за прекратяване на Договора се извършва в писмена форма.
7.4. При изменение на Договора задълженията на страните се запазват в изменен вид.
7.5. При прекратяване на договора задълженията на страните се прекратяват след уреждане на финансовите взаимоотношения.
7.6. Всички спорни въпроси във връзка с Договора се решават чрез преговори, а при невъзможност - в съответствие със законодателството на Република България.
За туроператоа: За клиента:
Полезно за Вас
Вход в сайта
Интересни статии
- Мадейра - Островът на вечната пролет. Прочетена 110803 пъти
- Френска Полинезия Прочетена 104465 пъти
- Метрото в Дубай Прочетена 101366 пъти
- Барбадос Прочетена 107359 пъти
- Бали Прочетена 106739 пъти
- ТАЙЛАНД - ВЕКОВНА ИСТОРИЯ И УНИКАЛНА ЕКЗОТИКА Прочетена 5116 пъти
- ТАЙЛАНД - ВЕКОВНА ИСТОРИЯ И УНИКАЛНА ЕКЗОТИКА Прочетена 113771 пъти
- ФУДЖЕЙРА Прочетена 5595 пъти
- Шопинг в Барселона Прочетена 6782 пъти
- Барселона - забележителностите на Барселона Прочетена 6347 пъти
- Барселона Прочетена 9164 пъти
- КАК ПОСРЕЩАТ НОВА ГОДИНА ПО СВЕТА? Прочетена 4127 пъти
- Малък, но изключително красив: остров Стафа. Прочетена 4336 пъти
- Шопинг маниаци заливат Дубай Емирството става световна столица на пазаруването през януари Прочетена 5352 пъти
- Да помечтаем малко за ...... Островите Прочетена 5020 пъти